У разі втрати паспорта Вам необхідно невідкладно звернутися до поліції із відповідною заявою. Після отримання протоколу (довідки) з поліції про втрату паспорта, Ви маєте звернутися до ГКУ для оформлення Посвідчення особи на повернення в Україну (документ, який дасть Вам змогу безперешкодно повернутися в Україну).
Продовження терміну дії паспортів громадянина України для виїзду за кордон скасовано з 1 жовтня 2016 року відповідно до нової редакції статті 4 ЗУ "Про порядок виїзду з України та в"їзду в Україну громадян України"
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3857-12?test=4/UMfPEGznhhm/w.ZiTQq2zxHI42.s80msh8Ie6
Термін дії паспорта громадянина України для виїзду за кордон може бути продовжено на період, який необхідний для Вашого повернення в Україну (з урахуванням дати, що зазначена у квитку ). У разі, якщо не можливо продовжити термін дії паспорта, то оформлюється посвідчення особи на повернення в Україну (термін дії посвідчення – 30 днів).
Паспорти громадян України для виїзду за кордон громадянам України, які проживали та прописані на території АРК, можуть бути отримані як в дипломатичній установі, так і в будь-якому відділенні Державної міграційною служби України незалежно від місця реєстрації.
Згідно з Законом України «Про громадянство України» громадянство України призупиняється тільки у випадку виходу з громадянства України, втрати громадянства України, а також на підставі, передбаченими міжнародними договорами України.
Отримання громадянином України іноземного громадянства, без оформлення процедури виходу з громадянства України чи втрати громадянства України, не може розглядатися як законна підстава для припинення громадянства України.
Громадяни держави однієї Сторони в'їжджають, виїжджають, прямують транзитом і перебувають на території держави іншої Сторони без віз на підставі дійсних проїзних документів, термін їх перебування на території держави іншої Сторони не повинен перевищувати дев'яносто (90) днів протягом ста вісімдесяти (180) днів.
Для перебування на території Туреччини понад зазначений термін потрібно оформлювати посвідку на тимчасове перебування (ikamet) в правоохоронних органах країни перебування. Для працевлаштування слід оформлювати дозвіл (çalışma izni) необхідно оформлювати в Міністерстві праці та соціального захисту Турецької Республіки.
Новим Порядком оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина для виїзду за кордон, його тимчасового затримання та вилучення внесення даних про дітей до паспортів батьків не передбачено!
Кожній дитині-громадянину України оформлюється окремий паспорт!
Термін оформлення паспорта – 3 місяці.
Новонароджені за кордоном діти (громадяни України) документуються ЗДУ окремими паспортами. Водночас, у випадках тимчасового перебування їх батьків за кордоном, термін оформлення паспорта може перевищувати строк дії дозволу (візи) їх перебування на території Туреччини.
У цьому зв’язку, з метою недопущення ситуацій, в яких громадяни України будуть змушені порушувати міграційне законодавство іноземних країн, а також задля забезпечення їх законних прав в частині, що стосується права на в’їзд в Україну, передбаченого абз. 4 ст. 1 Закону України „Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України”, в порядку виключення, згадана категорія дітей документується посвідченням особи на повернення в Україну.
Для оформлення набуття громадянства України за народженням особою, батьки (один із них) якої на момент її народження були громадянами України, один з її батьків подає такі документи:
а) заяву про оформлення набуття особою громадянства України за народженням;
б) копію свідоцтва про народження особи;
в) копію паспорта громадянина України або іншого передбаченого статтею 5 Закону України «Про громадянство України» документа, що підтверджує факт перебування одного з батьків особи у громадянстві України на момент її народження.
Після отримання довідки про належність дитини до громадянства України можна оформити дитині паспорт громадянина України для виїзду за кордон.
Для оформлення дитині паспорта громадянина України для виїзду за кордон необхідно звернутися до Nüfus Idaresı (Управління з питань реєстрації населення) для отримання довідки про прописку дитини та Формулю А (де-факто свідоцтво про народження видане органами влади Турецької Республіки). Формуль А апостилюється в Kaymakamlık (Района адміністрація), потім здійснюється нотаріальний переклад Формулю А, який також апостилюється в Kaymakamlık. Окрім того необхідно зробити фото дити на білому фоні розміром 10х15, прийти в ГКУ в Стамбулі, заповнити анкету-заяву, отримати квитанцію на оплату консульського збору у розмірі 40 доларів США за розгляд заяви, оплатити послугу в найближчому відділені банку. Термін виготовлення та отримання паспорту заявником складає від 1 до 3 місяців (в залежності від доставки документів з України).
Чи потрібен дозвіл батька, який не є громадянином України, на вивіз дитини за межі України?
Дозвіл не потрібен. Якщо другий з батьків є іноземцем або особою без громадянства, що підтверджується записом про батька у свідоцтві про народження дитини, та відсутній у пункті пропуску.
Потрібен до досягнення дитиною 16 років. У дозволі зазначається держава прямування та відповідний часовий проміжок перебування у цій державі.
Виїзд дитини за межі України без нотаріально посвідченої згоди одного з батьків можливий за наступних умов:
- якщо другий з батьків є іноземцем або особою без громадянства, що підтверджується записом про батька у свідоцтві про народження дитини, та відсутній у пункті пропуску;
- якщо у паспорті громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон громадянин України, що не досяг 16-річного віку, або у проїзному документі дитини є відповідний запис про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відмітка про взяття на консульський облік у дипломатичному представництві України за кордоном;
- у разі пред'явлення документів або їх нотаріально посвідчених копій:
Засвідчення консулами копій офіційних документів, які видаються органами реєстрації актів цивільного стану громадян для подальшого використання за кордоном, здійснюється лише після попередньої легалізації оригіналів цих документів або проставляння апостилю на території України.
Оскільки Україна та Туреччина є учасниками Гаагської конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів, Посольство не виконує легалізацію документів, виданих українськими або турецькими органами.
Ні, нотаріальні дії вчиняються виключно у присутності заявника, тобто особи, чий підпис на довіреності або заяві посвідчується нотаріально консульською посадовою особою.
Згідно чинного законодавства у сфері нотаріату консул може засвідчити Ваш підпис на довіреності. Водночас з огляду на відсутність доступу закордонних консульських установ України до Єдиного реєстру довіреностей, додатково до більшості посвідчених довіреностей, зокрема тих, що стосуються управління нерухомим майном або коштами, консул окремо засвідчує підпис довірителя на спеціальній заяві про реєстрацію такої довіреності в Єдиному реєстрі довіреностей.
Для того, щоб засвідчити довіреність та заяву про її реєстрацію в Єдиному реєстрі довіреностей, Вам необхідно надати Ваш закордонний паспорт, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків, а також дані паспорта представника, його ідентифікаційний номер, дані про місце реєстрації в Україні.
Іноземці, які бажають звертатися по візових питаннях повинні мати дійсні посвідки на проживання оформлені Департаментом з питань міграції МВС Туреччини терміном якнайменш до одного року, а також довгострокові дозволи на працевлаштування оформлені Міністерством праці та соціальної безпеки Туреччини. Громадяни САР з візових питань тимчасово обслуговуються у Посольствах України в Лівані та Йорданії.
Ні, не потрібно. Ви можете прийти на прийом громадян відповідно до графіку ведення прийому: понеділок-п'ятниця - з 9.45 до 12.45.
Інформаційну брошуру щодо надання інформаційно-консультативної допомоги громадянам України, які повертаються в Україну за процедурою добровільного повернення, видворення або у порядку реадмісії можна завантажити тут.
Оформлення довідок про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених законодавством України, здійснює Департамент інформаційних технологій МВС України (м. Київ) та територіальні сервісні центри МВС України. З детальною інформацією можна ознайомитись за посиланням http://mvs.gov.ua/ua/pages/Dovidka_pro_nesudimist___katalog_poslug.htm.
Звертаємо увагу, що для використання на території Туреччини цей документ в обов’язковому порядку має бути засвідчений штампом апостиль.
На довідку про відсутність судимості штамп апостиль проставляється МЗС України або його представництвами у Львові та Одесі.
За проставлення апостилю на офіційних документах фізичних осіб справляється державне мито у розмірі - 51 гривні, юридичних осіб – 85 гривень.
Термін розгляду документів для проставлення штампу апостиль до 5 робочих днів. За умови подання документів особою, на ім’я якої вони видані, апостиль проставляється в день подачі.
Відповідні звернення розглядаються також в посольствах або консульських установах України, але за результатами видається не довідка встановленого зразка на захищеному номерному бланку нового зразка затвердженого наказом МВС №1256 від 29.11.2016 р., а на бланку посольства або консульської установи.